1e Jeugdviswedstrijd

Donderdag, 19 mei 2016

De Hengelvereniging Staphorst had donderdagavond voor de jeugd een viswedstrijd georganiseerd aan het Rienkskanaal ter hoogte van de Geerligsland. 57 kinderen deden mee, een mooie opkomst.

Het weer deed goed mee, het was de hele avond droog. Sommige vissers maakten een plekje heel dicht bij het water en zaten zo mooi uit de wind, anderen visten op tuinstoelen en velen zaten op de voeremmer. Een enkeling had een luxe viskoffer met ingebouwde zetel.

De vissen lieten zich niet voor de gek houden en hielden de vissers mooi aan het lijntje. Toch werden er een aantal uit het water gevist zodat de meegenomen emmers of leefnetten niet leeg bleven.

De organisatie was in de handen van het bestuur en vrijwilligers (bedankt).

Om 20.30 werd de gevangen vis gemeten en vielen de volgende mensen in de prijzen.

1e Stefan Schoenmaker
2e Marnix Kin