Ep Prent neemt afscheid van bestuur Staphorster Hengelaars Vereniging

Woensdag, 15 maart 2017

De Staphorster Hengelaars Vereniging (S.H.V.) nam maandagavond in Zaal Spoorzicht afscheid van voorzitter Ep Prent(75). Ep draagt na 29 jaar voorzitterschap de hamer over aan Gerard Slager.

Ep heeft 40 jaar deel uitgemaakt van het bestuur van de S.H.V. De vereniging bestaat inmiddels 67 jaar en kent bijna 1700 leden waarvan er plm. 620 jonger dan 18 jaar zijn.

De S.H.V. organiseert jaarlijks 10 viswedstrijden in de wateren van Staphorst en nabije regio.
Zowel de jeugd, als senioren en 55 plusser komen hierbij aan bod.

Gisteren werd Ep, tijdens de jaarvergadering in het zonnetje gezet en tot erelid van de club benoemt. Een afgevaardigde van Sportvisserij Oost Nederland bedankte Ep voor zijn inzet en betrokkenheid bij de vereniging. Hij liet weten dat er bij de club geen decoratie is die Ep nog niet heeft, wat wel aangeeft wat Ep voor de vereniging heeft betekend. Nadat de vrouw van Ep een blommetje kreeg kwam het volgende agendapunt aan de orde.

Tijdens de rondvraag kwam naar voren dat er wat uitdagingen zijn met betrekking tot de niet gemaaide bermen op de visstekken, wat tot gevolg heeft dat de vissers eerst de plek moeten maaien om bij het water te geraken. Daar zijn afspraken over gemaakt met de gemeente maar dat loopt niet helemaal gladjes. Een visser liet weten met een minizeis te werk te gaan op zijn visstek. Verder kwam het verzoek om uit te zien naar andere vislocaties omdat de visstand van bijvoorbeeld het Rienkskanaal zeer matig is. Aan de Conrad gaan zitten is geen optie voor de jeugd omdat dat te gevaarlijk is met het langsrazende verkeer. Het bestuur gaat daar mee aan de slag.

Na de vergadering werd de bingo gestart, waar mooie prijzen mee te winnen waren.

Voor meer foto's kijk op weblog-staphorst.nl.